Odwiedziło nas:
92624 osób

ZABURZENIA ROZWOJU RUCHOWEGO

NIEZRĘCZNOŚĆ RUCHOWA CAŁEGO CIAŁA ( DUŻA MOTORYKA )

 

OBJAWY:

  1. Niechęć do włączania się do zespołowych zabaw ruchowych. Próby naśladowania innych dzieci, gdy nikt nie widzi.
  2. Ruchy mało płynne, nieskoordynowane, kanciaste, niezręczność w zabawie z piłką ( rzucanie, łapanie, kopanie).
  3. Nienadążanie za innymi dziećmi w biegu. Trudności w bieganiu na palcach, nie zawsze występuje umiejętność maszerowania  "w nogę".
  4. Z trudem opanowana jest umiejętność jazdy na rowerze, wrotkach czy łyżwach.

 

WSKAZANIA DO PRACY:

  • różne rodzaje gier z piłką, ping - pong, skakanka, gry w klasy,
  • ćwiczenia na równoważni, drabinkach,
  • udział  w różnego rodzaju zawodach z dziećmi o podobnych możliwościach ruchowych,
  • zachęcanie do udziału w grach i zabawach, zachęcanie do pływania,
  • dbanie o motywację, zachęcanie, chwalenie,
  • regulowanie negatywnych ocen rówieśników.

 

Źródło: Szkoła za rok  PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO - roczne                            przygotowanie do szkoły. NOWA ERA.

Opracowała : Marlena Krasuska

 

 

 

RECEPTA NA DOBRĄ WSPÓŁPRACĘ Z RODZICAMI

 

  • staraj się poznać dziecko i jego rodzinę;
  • zapoznaj rodziców z prawami ich dzieci w przedszkolu;
  • w rozmowach z rodzicem bądź szczera, komunikatywna, otwarta;
  • podczas rozmowy z rodzicami  precyzyjnie formułuj myśli;
  • przed rozmową z rodzicami przemyśl formę i treść rozmowy, dobierz odpowiedni czas i miejsce rozmowy;
  • chcąc przekazać złe wiadomości o dziecku, zacznij od wyszukania jego pozytywnych cech;
  • wszelkie wiadomości staraj się przekazywać w sposób spokojny, zrozumiały dla rodzica;
  • nie możesz myśleć,że zawsze masz rację i że wszystko wiesz;
  • mów głośno i stanowczo o swoich wymaganiach, oczekiwaniach, życzeniach, tak aby były one znane i zrozumiałe dla rodziców;
  • bądź elastyczna, otwarta na zmiany i ciekawe propozycje od rodzica, utarte schematy można przecież zmieniać;
  • uważnie obserwuj, słuchaj, odczuwaj, poszukuj;
  • w przypadku krytyki ze strony rodzica nie obrażaj się, przemyśl wszystko spokojnie, przeanalizuj zarzuty;
  • na bieżąco monitoruj postępy dzieci, tak aby rodzic mógł być informowany o postępach i problemach dziecka;
  • nigdy nie zostawiaj rodzica z problemem, zawsze oferuj pomoc, pokazuj sposoby radzenia sobie z nimi;
  • pamiętaj, że dystans między nauczycielem i rodzicem można zmniejszyć , co prawda wymaga to wiele trudu, ale zawsze warto próbować.

Źródło: INTERNET                                                    Opracowała: Marlena Krasuska

Realizacja Bajkowestrony.pl

Do góry